Det handlar om att välja rätt

Idag, just nu väljer jag att citera en utav mina bästa vänner Rebecca och hennes fina sms till mig.
Igår 16:32 - Här sitter jag i ett tåg fullt med blöta försenade människor. samlingen är fuktig av all snö och lukten därefter. Om några sekunder släpps jag fri.

Det är ett utav många sätt att berätta om sin tågresa under dagen.
Min brukar låta ungefär såhär - HELVETES JÄVLA TÅG FUNKAR JU ALDRIG. NU MISSAR JAG LEKTIONEN IGEN. skit!
Ungefär något så brukar det vara.
Imorse filosferade vi om vädret, jag inledde med - Jag har nyss vaknat och tittar ut över vårat vackra vinterland.Rysningar sköljer över mig och jag inser att tåget kommer delas med kalla människor. Mina converse får göra en sista dag i snön.

typ något sånt.
Rebecca svarar upp med - Vinterland även där mina ögon ser. Den yviga snön täcker busskurer och elledningar.Gruset knastrar under kängorna, den livet busiga snön leker i mitt hår kinderna är sådär härligt röda utav kylan. Julsånger spelas i öronen och det känns på något sätt som om lugnet efter stormen kommit för att stanna.

Tillslut avslutar jag det hela med - Sitter vid köksbordet och tittar ut över vädrets makter. Ljuset välkomnas av mina ögon och när jag senare kommer gå ut önskar jag att det stannar för evigt.

ÄR vi inte för jäkla bra?? ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0